منظورشناسی بین‌زبانی
بررسی نقش استراتژی های یادگیری منظورشناسی و جنسیت در ارزشیابی پویای گروهی بازی-محور

صبا بشیری؛ سامان عبادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 مهر 1402

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.74030.778

چکیده
  مطابق با نظریۀ اجتماعی- فرهنگی ویگوتسکی ، یادگیری زبان مبتنی بر بازی دیجیتال و ارزشیابی پویا فرصت های یادگیری زبان را از طریق تعامل اجتماعی-فرهنگی ارائه می دهند. این مطالعۀ کمی با هدف بررسی نقش استراتژی‌های یادگیری منظورشناسی و جنسیت در ارزشیابی پویای گروهی بازی-محور انجام شد. شرکت‌کنندگان ما شامل سی زبان‌آموز انگلیسی سطح متوسط ...  بیشتر

بررسی خوداتکایی زبان آموزان خارجی در درک مطلب: محیط های کامپیوتری و سنتی

فرشته شیرزاد؛ سامان عبادی

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 93-128

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.44577.407

چکیده
  این مطالعه به بررسی تاثیر کمک ارائه شده و بازی معمایی بر خوداتکایی در درک مطلب زبان آموزان پیشرفته انگلیسی در محیط رایانه ای پرداخته است.جـامعه آماری را 50 زبان آموز پیشرفته انگلیسی از دو موسسه زبان انگلیسی در ارومیه تشکیل دادند. برای اطمینان از همگن بودن شرکت کنندگان از نظر مهارت زبان (سطح پیشرفته)، بخش خواندن آزمون مهارت دیالانگ (DIALANG) ...  بیشتر

توجه به عناصر زبانی پیشگیرانه همراه با یا بدون برنامه ریزی پیش از فعالیت: بررسی تنوع واژگانی

سمیه حسین زاده؛ کریم شعبانی؛ سامان عبادی

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.28374.259

چکیده
  تنوع واژگانی، که بخشی از پیچیدگی زبانی محسوب می شود، نمایانگر وجود واژگان فعال است. مقاله حاضر با دو هدف انجام شده است: اول اینکه آیا توجه به عناصر زبانی پیشگیرانه تحت شرایط برنامه ریزی شده و یا برنامه ریزی نشده می تواند موجب افزایش تنوع واژگانی در داستان نویسی شود، و دوم آنکه، آیا بین تنوع واژگانی و دقت دستوری تناسبی وجود دارد یا نه. ...  بیشتر

تأثیر استفاده از ارزشیابی پویای رایانه‌ای بر ارتقای سطح مهارت‌های خواندن دانش‌آموختگان ایرانی رشته آموزش زبان انگلیسی

سامان عبادی؛ عبدالباسط سعیدیان

دوره 4، شماره 2 ، دی 1394، ، صفحه 26-1

https://doi.org/10.22054/ilt.2015.7224

چکیده
  از لحاظ نظری، نظریه اجتماعی و فرهنگی ویگوتسکی شالوده ارزشیابی پویا  را تشکیل می‌دهد و معتقد به اتحاد مجدد ارزشیابی و آموزش می‌باشد. این پژوهش فرآیندمحور در زمینه خواندن و درک مطلب درصدد است تا اثرات استفاده از روش ارزشیابی پویای رایانه‌ای را بر ارتقای سطح مهارت‌های خواندن دانش‌آموختگان ایرانی رشته آموزش زبان انگلیسی در مقطع ...  بیشتر